یزدفردا "مراسم قرعه كشي حج عمره دانش آموزي برگزار شد و راهیان سرزمین وحی درشهرستان مهریز مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار يزدفردا در مهريز، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهریز در این مراسم گفت: شما دانش‌آموزان با تصميم و توفيقي كه نصيبشان شده فرصت را قدر بدانيد و براي رسيدن به هدف بزرگ از لحاظ فكري به موضوع خدا شناسي قوي تر عمل كنيد.

سید علیرضا طبایی‌فر افزود: دانش‌آموزان منتخب به عنوان نماینده همه دانش آموزان شهرستان در این سفر معنوی شرکت می‌کنند و اعمال خود را به نیت همه انجام می‌دهند.

وی در خصوص این قرعه کشی گفت: دانش‌آموزان علاقه مند به عمره دانش‌آموزي ابتدا در مدارس ثبت نام کرده که پس از ثبت نام به علت کثرت دانش اموزان متقاضي در مرحله اول از بين دانش‌آموزان در مدرسه قرعه کشي و نفرات منتخب به منطقه معرفي شدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهریز تعداد دانش آموزان معرفی شده در مدارس زیر 100 نفر آمار را دو نفر و از 100 تا 200 دانش‌آموز را ۳ نفر ذکر کرد و افزود: این میزان پس از معرفی توسط مدیران به ۳۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: دانش آموزان انتخاب شده در منطقه مورد گزينش و مصاحبه قرار مي‌گيرند که اين گزينش از طريق برگزاري آزمون احکام است.

وی افزود: بر اساس هماهنگي انجام شده، در مرحله اول اعزام، دختران دانش آموز در اسفندماه سال جاري و در مرحله دوم پسران دانش آموز در مردادماه سال آينده به مناسک عمره مفرده اعزام مي‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌هاي آموزشي ويژه مربيان و دانش آموزان اعزامي به حج عمره با همكاري بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت برگزار خواهد شد.

شايان ذكر است؛ از بين 20 نفر دانش آموز پسر معرفی شده از مدارس در مهریز، 5 نفر منتخب اصلي و 3 نفر بعدي به عنوان ذخيره انتخاب شدند و از ميان 19 دانش‌آموز دختر نيز 3 نفر بعنوان نفرات اصلي و 2 نفر بعدي نيز بعنوان نفرات ذخيره انتخاب گرديدند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا